Her er den sikre metode til at øge din chance for at vinde konkurrencer på Facebook - og undgå at genere dine venner med spam

vind_koekkenMange sider på Facebook laver  konkurrencer, der er i strid med markedsføringsloven eller Facebooks regler - de får folk til at spamme venner med deres opslag. Men der er også rigtig mange FB-brugere, der spammer uden at blive opfordret. De tror, de skal for at være med i konkurrencer.

Sandheden er, at du reducerer dine chancer for at vinde, hvis du deler en konkurrence med alle dine venner. Det er konkurrenceudbyderen helt ligeglad med. For handler disse konkurrencer nemlig i langt de fleste tilfælde om at narre godtroende mennesker til at spamme alle venner.

Du bør ALDRIG DELE KONKURRENCER på Facebook

Det siger sig selv, at jo flere deltagere der er i en konkurrence, desto sværere er det naturligvis at vinde. Du er bedst tjent med, at ingen af dine venner hører om konkurrencen!

Men det er også dumt at dele af mange andre årsager.

Sådan undgår du at irritere dine venner

Du generer rigtig mange af dine venner, hvis du deler opslag om konkurrencer.
Konkurrencer er nogle af de opslag på Facebook, der generer rigtig mange.

De gider ganske enkelt ikke se det!

Deltager du i mange konkurrencer, kan du derfor roligt regne med, at adskillige af dine venner er rent ud sagt røvtrætte af dine konkurrenceopslag. Er du rigtig slem til at dele konkurrencer vil flere af dine venner måske ligefrem vælge at trykke på knappen, der skjuler dig fra deres såkaldte newsfeed.

Her får du en fed fidus til at vinde Facebook konkurrencer

  • Du øger din chance for at vinde ganske betydeligt
  • Du reducerer risikoen for at genere dine venner med reklameopslag

Fidusen er ganske enkel.

Tryk “del”, hvis du absolut VIL dele opslaget - men del det kun med dig selv

Så kan konkurrenceudbyder i bedste fald se, at du har delt.
Men det er ikke muligt at se HVEM eller HVOR MANGE, du har delt med.

Har du 2-3 venner, der gerne vil have besked om sådanne konkurrencer, kan du dele med dem også ved at sætte dem på som modtagere.

Men jo flere du sætter på… desto mere reducerer du din egen chance for at vinde!
Jo færre deltagere du skaffer til konkurrencen - desto større er jo netop din chance.

 

Du gør også sidens ejer en stor tjeneste

Følger du en sides opfordring om at spamme venner med reklame, øger det sandsynligheden for, at siden bliver anmeldt for at krænke Facebooks regler, der forbyder konkurrencer af denne type.

Det er desuden knaldulovligt, når en virksomhed opfordrer folk til at spamme venner! Og det kan koste dem dyrt, hvis nogen anmelder dem til Forbrugerombudsmanden for at krænke den danske markedsføringslov.

Sider, der sætter sådanne konkurrencer  i værk risikerer ikke kun at få deres side lukket af Facebook, men også at samle en masse “likers”, der ikke er meget bevendt, fordi de kun er er der for at vinde.

En side har på alle måder mere gavn af at skabe reelt indhold, som folk har lyst til at dele. Også selvom de ikke kan vinde noget ved at dele.
Der oprettes dog også jævnligt konkurrencesider, der udlover store gevinster - som aldrig udtrækkes. Formålet er nemlig udelukkende at samle tosser, der er villige til at spamme venner. Godtroende tosser kan man nemlig også få til at tilmelde sig nyhedsbreve m.m. De tager røven på dig!

Er du træt af at se venners statusopdateringer om konkurrencer, de deltager i, kan du bekæmpe spam-mængden - og øge deres chancer for at vinde - ved at dele dette indlæg med dem. Bare tryk på “Send” herunder  ;-)

Flere gode tips om konkurrencer på Facebook

Blogindlægget blev udgivet første gang i november 2011, men er revideret flere gange siden.