Der er INGEN, der handler med dig uden først at tjekke dig online. Og sandsynligvis via en smartphone.

Forbruget af mobildata eksploderede i 2014. Med hele 85% fra første halvår 2014 til første halvår 2015. Det har ændret vores købsvaner radikalt på få år.

Vi er på få år blevet vant til at være online mange gange i døgnet. Mange bruger smartphonen gennemsnitlig tre timer om dagen, viser undersøgelser. Ikke kun for at ringe. Ikke kun for at læse mail og tjekke sociale medier. Vi er blevet vant til at tjekke ting online. Og vi gør det konstant. Ved middagsbordet. På café. Mens vi ser film på tv.

De nye vaner betyder, at markedsføring i dag er noget helt andet end for bare få år siden.

Danskerne er godt udstyret

Hver anden dansker har nu hurtigere netforbindelse på mobilen end derhjemme.

85 pct. af danskere over 15 år har en smartphone.

Vi bruger smartphone konstant… til at tjekke priser, åbningstider, Google personer, finde ekspertise og information.

Mange af vores køb begynder i dag online

Virksomheder og selvstændige, der ikke er synlige og spændende online, har det svært

Vi køber ikke mere bil ved at besøge bilforhandlere og tager brochurer med hjem. Bilkøb starter online og først sent i processen kontakter vi sælger.

Det gælder også for din branche, kan du roligt gå ud fra. Du bliver tjekket online. Og du bliver ikke kontaktet, hvis du ikke er interessant online.

Inden dine potentielle kunder beslutter, om de vil kontakte dig, bliver du sammenlignet med dine konkurrenter.

  • Dit website bliver tjekket (hvis folk kan finde det!?)
  • Dine profiler på sociale medier bliver tjekket
  • Dine blogindlæg bliver læst
  • Dine nyhedsbreve bliver læst af de særligt interesserede

Der er masser af moderne krav, du og din markedsføring skal leve op til. Krav, der ikke var særligt aktuelle for få år siden.

  • Websites skal være mobilvenlige
  • Forbrugerne skal kunne finde al information online om dig og dine ydelser
  • Du skal skille dig tydeligt ud fra konkurrenter.. online
  • Du skal vække interesse online
  • Du skal skabe tillid online
  • Du skal informerer om dine ydelser online
  • Du skal være interessant og tillidsvækkende online

Er din personlighed tydelig?

Det er vigtigere end nogensinde, at du både er personlig og interessant online…. især hvis du sælger viden, erfaring og ekspertise med direkte kontakt til dine kunder.

Salg af viden kræver tillid. Den tillid opnår du ikke ved bare at være fagligt dygtig og professionel.

Skil dig ud - gør det personligt

Bliv mere synlig og mere interessant for dine kunder. Gør din markedsføring mere personlig. Fordi det gør det betydeligt nemmere for dig at få arbejde eller finde kunder og sælge din ekspertise.

Du kan sagtens være personlig på en professionel måde.