WEBwoman KOMMUNIKATION kommenterer på bybrauners sideMange ejere af en Facebook-side er for meget hjemme - og for lidt i byen. De kommenterer for lidt på andres sider på Facebook med deres business-profil som tydelig afsender

Til højre ser du, hvad jeg taler om. WEBwoman KOMMUNIKATION har været inde på bybräuner.dk på Facebook og poste et spørgsmål til et billede.

Jeg kunne have spurgt med min personlige Facebook-profil som afsender, men har valgt at lade WEBwoman KOMMUNIKATION stille spørgsmålet.

Fordelen er, at jeg dermed får flashet min egen side på Facebook.

Metoden kan overdrives

Teknikken skal bruges med stor omtanke!

Lægger du ligegyldige bemærkninger her, der og alle vegne minder det om, hvad en hanhund gør på morgenturen :-)

Undgå at blive for meget

Vil du bruge metoden, skal du have noget reelt at byde på. Eksempelvis:

  • Spørgsmål til siden
  • Seriøse anerkendende kommentarer
  • Bidrage med viden

Spørg altid dig selv, om du udelukkende kommenterer for at flashe din side og linke til samme - eller om du har et mere seriøst formål med at kommentere på siden. At gøre det alene for at markedsføre dit eget navn og din egen side er rigtig dårlig stil.

Pas på med kommentarer, der ikke har fylde og reelt indhold.

Forsiden af medaljen

Det gode ved metoden er, at du spiller med åbne kort. Optræd som business, når det reelt er den kasket, du har på.

Er du inde og kommentere på eksempelvis en konkurrents side, er det mest reelt, at de øvrige fans på siden kan se hvem du er. At du ikke “bare” er en tilfældig forbruger og privatperson, men at du netop spørger eller kommenterer som virksomhed. Måske endda som konkurrent.

Du får flere fans ved at bruge din business-profil på andre sider

Metoden svarer til, hvad enhver god blogger også bør gøre: ikke kun være aktiv på hjemmebane, men også levere indhold på andres for dermed at gøre sig synlig og kendt.

Nogle mener, at vi bør skrive 5 gange så meget på udebane som på egen banehalvdel.

Sådan optræder du som dine Facebook-side

Så vælger du, hvilken side du vil optræde somDu skal være logget ind på Facebook via computer.
Op i øverste højre hjørne finder du en lille pil til en menu, hvor du kan vælge melle din personlige profiler og de sider, du administrerer.

Du kan ikke bruge din business-profil i grupper

Tricket med at spørge og kommentere med din business-profil virker kun på andre sider.
Du kan ikke kommentere på personlige profiler med din business-profil.
Du kan heller ikke være aktiv i grupper med din business-profil.

Og vil du overholde markedsføringsloven, vil du heller ikke drømme om at gøre nogen af delene - altså markedsføre din business aktivt på personlige profiler eller i grupper. Det vil nemlig indebære, du spammer. Altså at du udsætter privatpersoner for markedsføring, de ikke er interesseret i.