WebWoman var engang WildWebWoman

webwoman - tegnet af Thorgerd Broni Jensen

Da WebWoman var Wild, lavede hun Danmarks første online magasin for kvinder. Det blev så populært, at det tog en del år, før Internetavisen jp.dk kunne følge med og opvise samme besøgstal

WildWebWoman blev født i Cyberspace i efteråret 1995 - få år efter World Wide Web var opfundet.

Første online kvindeblad

Danmarks første elektroniske magasin for kvinder blev lavet for sjov af journalist Lisbeth Scharling. Til bladet var også en særdeles aktiv mailingliste - Fem@il

Webdesign-kursus på Grafisk Højskole

Den faglige fascination af nettet greb om sig og i 1998 besluttede Lisbeth at lære webdesign for alvor på Den Grafiske Højskole i Købehavn.

Domæneejer blev mindre Wild

Et par år senere gik det Wilde af….. domænet webwoman.dk blev købt.

Det elektroniske dameblad blev dog hurtigt lukket. Mest fordi det blev for omfattende at vedligeholde ved siden af arbejdet som journalist på Morgenavisen Jyllands-Posten.

Års erfaring med undervisning i webdesign

Hjemmesidestrikkeriet kom mere til at handle om at lave andres websites. Og om at undervise i at lave hjemmesider - en opgave, som Lisbeth og Mathilda Froberg ofte var fælles om.
I flere år blev webwoman.dk især brugt til undervisningsmateriale.
Mange hundrede kursister har lært html-koder af webwoman.

WebWoman blev også grafiker

I nogle år blev webwoman.dk hovedsagelig passet af Mathilda Froberg alene. Hun havde i mellemtiden uddannet sig som webdesigner og grafiker.

Webjournalist på Jyllands-Postens online medier

Imens var Lisbeth Scharling blevet fuldtids webjournalist på forbrugerwebsitet fpn.dk og internetavisen jp.dk. Og tog samtidig en uddannelse som coach.

Kommunikation og markedsføring - online og offline

Nu har webwoman.dk igen skiftet kurs. En sparerunde på Jyllands-Posten betød farvel til det faste job. Og dermed blev nyhedsjournalistikken lagt på hylden.

Nu gælder det kommunikation og markedsføring - især med små og mellemstore virksomheder som kunder.

Enestående kommunikation

Få professionelle tips og tricks til at markedsføre dig på DIN personlige måde

Dejligt at du vil være med! Tjek venligst din mail. ... Og tusinde tak for din tilmelding!