Jeg nøjes ikke mere med venner på facebook - nu samler jeg også på fans. Jeg har ikke kun en personlig profil på facebook, men har også oprettet facebook grupper og en facebook side.

Jeg er kort sagt på facebook både som privatperson og som WebWoman.
Rollerne er forskellige og tingene holdes adskilt - så nogenlunde.

Her kan du læse om mine erfaringer med at gøre forskel på venner og fans. Om at have både profil, grupper og side på facebook. Rådene er ikke mindst velegnet til dig, der ser muligheder i at bruge facebook som reklamekanal.

facebook sider

Danske firmaer og organisationer er ved at opdage, at facebook skal tages seriøst. Det betyder, at uopfordrede annoncer og andre former for spam er ved at forpeste mange profiler og “venskaber”.

Og selvom det ikke nødvendigvis koster penge at reklamere via facebook, kan det sagtens ende med at koste dyrt. Både i venskaber og omdømme.

…bortset fra
annoncerings-programmer tilbudt af os på webstedet
er tjenesten
og webstedet
kun til rådighed til
din personlige,
ikke kommercielle brug

En ting er, at facebook-profiler og facebook-grupper strengt taget ikke må bruges til kommercielle formål. Ser man ene og alene på faren for, at facebook griber ind, er der næppe den store grund til bekymring. Langt værre er det ry, som mange virksomheder og iværksættere er ved at skabe sig, fordi de hverken respekterer de skrevne eller uskrevne regler f0r markedsføring. Til stor irritation for brugerne.

facebook sider må bruges kommercielt

Ikke nok med, at facebook sider må bruges til kommerciel markedsføring, salg, annoncering og alverdens anden reklamegejl - det er det absolut bedste værktøj på facebook til formålet. Meget bedre end profiler og grupper.