Skru op for dine digitale tekster
Lær at skrive som en
CONTENT DESIGNER
Content designeren er ofte en tekstforfatter, journalist, blogger, webredaktør, webdesigner, grafisk designer, underviser eller faglig formidler, der har videreuddannet sig.
At arbejde med content design kræver dog først og fremmest, at du brænder for at præsentere viden, erfaring og ekspertise online. Brugerfokuseret. Designet til nutidige læsevaner.
100 DAGES WORKSHOP til dig der allerede arbejde med online kommunikation - og vil skille dig ud online med content, der er brugerfokuseret, læsevenligt, lækkert og velegnet til digitale hjerner med smartphone.
Content designere
er multitalenter
At kunne levere velskrevne tekster er ikke mere nok. Digitalt indhold skal tilgodese flere og forskellige behov - det skal være multifunktionelt.
Straks du tilmelder dig kurset får du en praktisk tjekliste med masser af meget konkrete krav, så du straks kan forvandle dine tekster og skrivevaner.
Brugerfokuseret indhold
Tekstforfattere skriver sædvanligvis salgstekster, der har udgangspunkt i afsenders behov for at påvirke - eksempelvis til at købe. Content designere planlægger, producerer og præsenterer med udgangspunkt i modtagers behov.
Research før du skriver
Content design er altid baseret på research - på viden om, hvad målgruppen vil vide. Hvor og hvordan målgrupper læser. Hvilke udfordringer og behov brugerne har.
Relevant for modtager
Kend din målgruppe. Skriv det målgruppen har brug for at vide og søger efter svar på.
Velskrevne tekster
Et skarpt og meget enkelt sprog. Tilpasset digitale vaner og små skærme.
Letlæseligt design
Ikke kun designet til at blive læst på små skærme - men til at blive skimmet, skannet og skippet af utålmodige brugere. Dem, der sjældent er indstillet på at læse langt og koncentreret i lang tid.
Velstruktureret indhold
Nemt og hurtigt at navigere i. Let at finde frem til.
Søgemaskineoptimeret
Du skal ikke søgemaskineoptimere tekster bare for at komme til tops i søgeresultater - men fordi du så opfylder utallige af de krav læserne har til digitalt indhold.
Er du klar til at skrue op for dine kompetencer?
Content designere kan jonglere med flere bolde. Men nogle er naturligvis bedst til at skrive. Til at designe. Eller til at sprogvaske, coache, idéudvikle, sparre, redigere.
Du behøver ikke være drøngod til det hele! Har du din styrke i nogle af de følgende fag, er du allerede godt klædt på til at videreuddanne dig som content designer.
Journalister
Brugerfokuseret indhold. Baseret på research. Det er to af grundpillerne i metoden content design.
Som journalist har du således allerede gode forudsætninger for at blive rigtig skarp til denne disciplin!
Tekstforfattere
Dit es på hånden er - udover din skarpe pen - din sans for at påvirke læseren på et emotionelt plan.
Uddannelsen som content designer er ikke undervisning i at skrive gode salgstekster. (Det kan du også allerede!)
Først og fremmest lærer du evidensbaserede teknikker, der er særligt gode til at fange interessen hos digitale læsere - og fastholde dem.
Faglig formidlere
Skal du formidle din faglige viden, erfaring og ekspertise? Til kunder? Til kolleger? Medlemmer af en forening/organisation?
Når vi er eksperter på et felt, er det altid en udfordring at kommunikere vores fag og viden, så det bliver letforståeligt for andre.
På dette 100 dages forløb lærer du blandt andet at researche for at blive klogere på DIN målgruppe.
Samt at finde data, der kan hjælpe dig med at teste, om du rammer dine læseres behov. Uden hverken at gøre det for komplekst eller for simpelt.
Bloggere
Alle kan blogge. Men få gør det godt nok til at få mange læsere!
Vejen er ofte lang, når man vil have succes som blogger.
Som content designer er det langt fra utænkeligt, at du opnår vild fremgang allerede få uger efter du starter på uddannelsen som content designer.
Mange bloggere giver op før de er halvvejs i mål. Ofte fordi de føler, at det ikke fører nogen vegne. De ved, at de skriver godt - men der kommer måske langt fra de læsere, der har drømt om.
Det er meget ofte tydeligt, hvad der halter - at det ikke er nok at være velskrivende. Der er masser af teknikker og metoder, der skal tages i brug, hvis man til tiltrække et stort og begejstret publikum til sine blogindlæg.
Webredaktører
Du bliver en langt bedre redaktør og sparringspartner med kolleger/leverandører, hvis du har bred viden om andet end dit eget fagområde.
Og det har en content designer.
Soloselvstændige
Skal du sælge din egen viden, erfaring og ekspertise. Skrive dine egne webtekster? Blogge og være synlig på sociale medier. Kommunikere for at skabe et personligt brand…
Så behøver du bare kunne skrive godt og brænde for at engagere dig i dine kunder for at få gavn af dette kursus.
Undervisere
Uanset du underviser online eller offline kan uddannelsen som content designer hjælpe dig med at skrive betydeligt bedre undervisningsmateiale.
Webdesignere
Kan du både designe og skrive, har du et stort forspring i forhold til de af dine kolleger, der udelukkende fokuserer på at designe eller bygge et website.
Mange websites lider under dårligt indhold. Er du både webdesigner og content designer vil du være langt mere tiltrækkende for mange kunder. Især for dem, der har brug for hjælp til at producere godt indhold.
Grafiske designere
Du kan udvide din kundekreds betragteligt, hvis du både kan layoute deres indhold og hjælpe med at gøre det skarpt og brugervenligt.
Moderne skribenter kan ikke kun skrive godt. De kan også researche. Arbejde med data. Søgemaskineoptimere. Lægge indhold online. … og har en vis æstetisk sans for at formatere og designe tekst.
We don’t need more content. We need smarter content.
Lær at skrive som en CONTENT DESIGNER
Content Design er en arbejdsmetode. Velegnet til dig, der allerede skriver eller designer godt, men gerne vil upgradere dine kompetencer:
Skrive mere skarpe tekster i mere lækker indpakning
Forny din viden om at kommunikere digitalt
Levere mere professionelt indhold til websider
Producere indhold til landingpages, salgssider, squeeze pages og andre websider
Skrive og designe mere effektive email og nyhedsbreve
Kurset findes ikke mage til
BLIV MERE PROFESSIONEL
Smartphonen er ikke bare en lille skærm
At skrive mobilvenlige tekster handler ikke kun om de tekster, der bliver læst på den lille skærm. Mobiltelefonen har forandret vores læsevaner, søgevaner, sociale vaner, købsvaner. Måske endda vores hukommelse, koncentrationsevne og meget mere.
Nettet myldrer med væg-til-væg-tekster? Lange baner af ensformig tekst, der ruller over flere skærmbilleder på smartphone? Du kan nemt skille dig ud med nye skrivevaner, moderne skrivemodeller og skarpe tekster i lækkert design.
Skriv og design så læseren får en visuel oplevelse
KEDELIGT
Skriv bedre. Brug evidensbaseret viden om, hvordan vi bruger indhold online. Gør det lækkert at læse dine tekster - og en god oplevelse at scrolle gennem dine sider.
Tænk på PIXI-bøger til børn
Lidt tekst. Et billede. Lag på lag, som er spændende at scrolle igennem. Sværere behøver det ikke være. Moderne webdesign handler ikke om at dekorere, men om at gøre et læsevenligt og indbydende og nemt både at skanne, skimme, skippe og læse. Creative content design lærer dig principperne, så du nemt kan bruge dem.
Bliv hurtigere til at planlægge og producere
Du lærer powerfulde arbejdsmetoder til at planlægge dit indhold - og lave skitser, der gør det nemt at omsætte dit indhold til moderne, mobilvenligt, lækkert design.
Webtekster er ikke, hvad de har været
Selvom du har været på kursus i at skrive webtekster, er der mange teknikker, du sandsynligvis ikke har lært endnu - medmindre kurset havde fokus på at skrive mobilvenlige tekster.
Vores forbrug af smartphone er eksploderet de seneste få år. Vi har derfor udviklet nye læsevaner og nye søgevaner. Det kræver en anden slags webtekster.
Skriv mobilvenlige manuskripter til responsivt webdesign
Skriv 10x bedre end dine konkurrenter - du lærer teknikkerne
Søgemaskineoptimer tekster efter nyeste viden om søge- og læsevaner
Lær at påvirke med micro content til nye læsevaner
Lær at designe uden at rode med koder og teknik
Skriv og design for at skabe resultater
Workshoppen er velegnet, hvis du vil i gang med inbound marketing, emailmarketing, blogging - eller bare skrive tekster til dit website.
Producer med feedback, opmuntring og praktisk hjælp
Læg en strategi og få hjælp til at klare bump på vejen
Brug 100 dage på at lave marketingplan - og gennemfør med professionel hjælp
Roadmap til succes online
Vil du producere og designe indhold for at skabe konkrete resultater? Straks efter tilmelding får du en effektiv roadmap - så du kan lave din unikke køreplan til content strategi og inbound strategi. Og så du straks kan gå i gang med at skrive og designe.
dage til research
dage til at planlægge indhold og strategi
dage til at bygge et godt fundament
dage til content produktion og marketing
Mobilvenlige tekster er læsevenlige….
Når du først har lært at skrive til moderne læsere, er det både sjovt, nemt og hurtigt at skrive og designe mobilvenligt indhold. 100-200 gange om dagen griber vi en smartphone - og læser i micro moments. Lær at fang folks opmærksomhed med en speciel skriveteknik og med tekster, der passer til små skærme og moderne vaner. Prøv at tjekke denne side på både computerskærm, tablet og smartphone!
- Online moduler - lær i eget tempo
- Individuel sparring 1:1
- Roadmap til marketing
- Moderne skriveskabeloner
- Fælles feedback i FB-gruppe
- Online live demo (optages)