Gratis minikursus

Lav ebøger, der sælger

Gratis minikursus

Lav ebøger, der sælger

Ebøger er nyttige til forskellige formål:

Fagbog, profil-brochure, guide, whitepaper, produkt-brochure, arbejdsbog, journal…

  • Tiltræk masser af kunder
  • Sælg ebogen som et online produkt
  • Freebie: Få tilmeldinger til emailmarketing
  • Lav undervisningsmaterialer

Minikurset er gratis - varer cirka 30 dage

Du kan nå at lave en ebog - for at tiltrække flere kunder, sælge din ekspertise, få  tilmeldinger til dit nyhedsbrev eller formidle din viden til mange.

Du får 11 moduler med inspiration

Det svarer cirka til oplæg på et to-dages kursus. Men du har en hel måned til at omsætte viden og ideer. Og du har en hel flok at sparre med - når som helst på døgnet det passer dig, kan du bede om råd, ideer og feedback i kursets gruppe på Facebook.

 

#1 Målet

Hvad vil du opnå? Og skal du lave freebie, giveaway, handout, ebog til salg eller en kickstarter. Og hvad er forskellen? Lær at vælge et produkt, der giver målbare resultater for dig.

#2 Arbejdsplanen

Hvordan når du dit mål. Hvad er din deadline og dine delmål? Find en strategi, der gør arbejdet nemmere - og lav din ebog på max. 30 dage.

#3 Formatet

Mange laver og sender PDF. Selvom de kan få mere ud af at vælge et helt andet format til deres indhold. Hvornår skal du vælge .PDF, .ePUB, .DOC eller .HTML.

#4 Værktøjet

Du kan lave ebog med mange forskellige programmer. Både dyre, professionelle - og adskillige helt gratis. På minikurset kan du bruge et program du allerede har på din computer. Men du får også tip til nemme og gratis programmer, der måske er gode alternativer.

#5 Dokumentet

Design. Farver. Billeder. Video. Din ebog må gerne være kreativ og lækker. Den skal også være læsevenlig! På papir. På computer. På mobil. Skal din ebog også kunne læses i en browser. Sendes til husholdnings-printer eller til trykkeri? Hvordan vil du præsentere dine budskaber. Hvordan skal du indstille dit dokument? 

#6 Skrivearket

Er du født med blæk i blodet? En af de heldige, der skriver godt og med glæde. Måske professionel tekstforfatter eller journalist?  Du kan skrive uden at lægge en plan, men skrivearket er et værktøj, der ikke kun skaber struktur på skriveprocessen. Det gør det også nemmere at omdanne din ebog til et online kursus - eller bruge ebogen til at kickstarte salg af dyre forløb!

#7 Kapitlerne

Når du har indstillet dokumentet, kan du lægge indhold på. Og her er det smart at have en plan for, hvordan dine kapitler skal se ud. Skriver du skønlitterær roman - eller fagbog for at inspirere, informere, uddanne? Kolonner dækket med grå tæpper af tekst kan slå din ebog ihjel.

#8 Emnet

Emne og vinkel er afgørende for, hvad du får ud af din ebog. Nogle emner er velegnede til freebies og giveaways. Andre er gode til salg eller mersalg af eksempelvis kurser, behandlings- eller rådgivningsforløb.

En ebog kan også bruges til at teste, om der er basis for at udvikle et større kursus. I givet fald skal emne og indhold  doseres anderledes strategisk.

PS: Der kan være rigtig mange penge i at forvandle en ebog til et (online) kursus.

#9 Modtageren

Ved du, at en ebog ofte kræver en anden skrivestil og et andet design end en papirbog? Selv til samme modtager. Du skal kende læserne - og gerne ramme det behov, de vil betale (din høje timepris) for at få opfyldt.

#10 Salget

Ebøger kan skabe millionomsætning! Du kan sælge ebog på mange måder. Mange steder. Til mange priser. Med forskellige mål. Du kan sælge for at tjene penge på selve salget af ebogen. Du kan skabe mersalg (af andre ydelser). Og du kan sælge din ebog for en emailadresse.

Prisen skal vælges strategisk. Nogle gange skal den være lav. I andre tilfælde kan du - med forskellige greb - skrue prisen op i et leje, der overgår prisen på en papirbog.

#11 Markedsføringen

Hvordan får du folk til at KØBE?

Den opmærksomme og aktive deltager vil spotte adskillige teknikker undervejs i forløbet… jeg har en ebog i ærmet, der skal markedsføres og sælges!

Jeg laver naturligvis minikursus, popup-gruppe på Facebook, emails fra MailChimp og diverse opslag på sociale medier for at sælge min ebog.

Du er velkommen til at lure mine teknikker ved at følge mig :-)

Min landingpage om minikurset
Mine blogindlæg om ebøger
Mit nyhedsbrev
Webwoman på Facebook
Popup-gruppe på Facebook
Webwoman på Instagram

Minikurset ledes af WEbwoman
- Lisbeth Scharling

Du får tip til at sælge digitale produkter - ikke bare ebøger

Mini-kurset har fokus på at lave og sælge ebøger (PDF). Fordi de er det mindst tekniske at fremstille.

Du lærer teknikker - til at planlægge, producere, tiltrække kunder og sælge - som du også kan bruge til at sælge lydbog, video, podcast, infografik, powerpoint etc.

Moderne kommunikation til digitale hjerner

Forny dine skrivevaner og din viden om webtekster og webdesign - så du kan markedsføre dig til moderne læsere.

Dejligt at du vil overraskes! Tjek venligst din mail. ... Og tusinde tak for din tilmelding!