WORKSHOP
Skriv & design
10x bedre webtekster
Workshop i at skrive & designe 10x bedre webtekster
Intensivt og lærerigt arbejdsforløb
Skriv, design og udgiv et væld af resultatskabende webtekster i topkvalitet
Webwomans workshop kan gøre dig til en af de allerbedste til at skrive og designe moderne webtekster
Måske er du allerede god til at skrive og/eller designe webtekster? Du kan blive markant bedre på dette forløb. Fordi du lærer mange nye teknikker - og træner intensivt under workshoppen
Jo flere webtekster du skriver og designer undervejs, desto bedre tal får du til at dokumentere, at dine ord virker. At content design er blevet en af dine spidskompetencer.
Er du klar til intensiv og produktiv kickstart
Deltager du aktivt i forløbet, bliver du hurtigt dygtigere og mere effektiv end de fleste klassiske tekstforfattere.
- Du ændrer skrivestil og får skrivevaner, der passer bedre til nutidige brugere.
- Du får nye værktøjer til at påvirke mobile brugere med digitale læsevaner, søgevaner og købsvaner.
- Du skriver hurtigere, mere effektivt, mere produktivt
- Du kan skrive betydeligt bedre webtekster - måske endda 10X bedre.
Praktiske oplysninger
Start: Ikke fastlagt endnu
Varighed: 7 uger (eller 4)
1 mødedag hver uge: hvis du vil have god tid til at arbejde alene
2 mødedage hver uge: hvis du vil lære og producere hurtigt og har travlt
Sted: Live via Zoom (ca. 3 timer)
Pris: 8.750 kr. (eks moms) - 1.250 kr. pr. uge/modul
Syv ugers træning kan gøre dig MEGET bedre til at skrive & designe til nutidige digitale læsevaner, søgevaner og købsvaner
Specialundervisning
“Coworking space” og “Learning by writing” er en væsentlig del af forløbet.
Du bliver ikke passiv kursist! Du træner i praksis ved at arbejde med tekster, der er vigtige for dig.
#1 Digital sprogvask
Sprogvask er meget mere end bare at læse korrektur på en tekst.
WEBwomans digitale sprogvask er ikke kun en metode til at forbedre webtekster (og andre digitale tekster). Det er også en effektiv læringsproces.
Netop derfor begynder arbejdsforløbet med sprogvask. Straks efter du har fået guiden om at sprogvaske kan du lave de første forbedringer - og måske endda se fremgang hurtigt efter.
Jo mere du sprogvasker, desto mere lærer du - om at skrive og designe velfungerende tekster, men også om din målgruppes vaner.
Sprogvask kan både bruges på nye tekster (inden de bliver udgivet) og på gamle tekster (der har været udgivet længe).
Sprogvask kan genoplive et website, der ikke giver de ønskede resultater - og kan forandre din skrivestil for evigt.
Sprogvask er ikke kun en metode til at forbedre tekster - det er en arbejdsproces, der påvirker og forandrer dine skrivevaner. Sprogvask er derfor en fremragende metode til at få moderniseret sin skrivestil og få effektive metoder ind på rygmarven.
#2 Design så du påvirker
Webdesign er meget andet end det pæne æstetiske design. Pænt er nemlig sjældent nok, når vi vil påvirke brugerne. Nogle gange er “pænt design” ligefrem skadeligt.
Du lærer at designe smart - så du bedre kan påvirke mobile brugere med digitale vaner, snartphone og småslatten koncentration.
Hvis du har viden om moderne - smart og resultatskabende - webdesign, bliver du betydeligt bedre til at skrive moderne webtekster.
Du bliver tillige bedre til at designe sider på et website… også selvom du ikke er den store tekniker.
Den tekniske-nørde-type, der gerne bygger et website fra bunden er sjældent god til at skrive og designe. Men kan du både skrive og designe, kan du optimere indhold/design meget bedre end mange af de klassiske tekstforfattere og webdsignere.
#3 Informationsarkitektur
hvordan hjælper du websitets brugere med finde dét, de søger efter - og frister dem til at se noget, de ikke aktivt har ledt efter.
Informationsarkitekturen på et website skal planlægges før det bygges. Men der er adskillige smarte og effektfulder principper og metoder, der bedst implementeres, når websitet har år på bagen og masser af indhold.
Informationsarkitektur er derfor ikke noget, der er overstået i forbindelse med byggeprocessen - du øger effekten af et website ved kontinuerligt at arbejde med arkitekturen.
#4 Hjertet i content marketing
blogsystemet er et af de mest effektive værktøjer til vidensdeling og markedsføring af viden, erfaring og ekspertise.
Bloggen er hjertet på ethvert website, der anvendes til content marketing - altså at tiltrække masser af besøgende og forvandle dem til kunder.
En blog kan bruges på utallige måder - men du skal vide, hvordan du planlægger og organiserer indhold, hvis du vil have maximal effekt. Velskrevne indlæg er ikke nok.
Du får inspiration til at bygge eller forbedre din blog - og bruge en god informationsarkitektur.
#5 Skru op for resultaterne
,Vil du se gode resultater, skal du planlægge. Du skal vælge din strategi. Og vælge de metoder, der passer bedst til dig og din målgruppe.
Der er mange gode måder du kan bruge til at få kunder - dette forløb er målrettet dig, der er god til at skrive. Er du det, har du allerede et af de mest effektive værktøjer til markedsføring.
Kan du skrive bare nogenlunde godt kan du hurtigt blive bedre end god til at skrive webtekster og evt. blogindlæg der kan:
tiltrække masser af brugere
vække interesse
fastholde interesse
påvirke besøgende
Content mapping her en af de metoder, vi kigger på. Det handler om at få overblik over, hvad du har brug for at indhold - før du planlægger sider, skriver og designer.
Content first handler om at planlægge indhold før man tænker på det visuelle og æstetiske design.
Content design handler om at planlægge indhold med udgangspunkt i brugernes interesser og behov.
#6 Content design & UX tekst
producer indhold, der matcher din målgruppes behov og interesser
#7 Lav 10x bedre indhold
“10x bedre” er en teknik - ikke nødvendigvis et konkret resultat.
Du kan købe et amerikansk kursus i teknikken - for $1.997 - altså cirkwe 10 gange dyrere end MIT kursus.
Når du har fået de gode skrivevaner og teknikker ind på rygmarven, kan du nemt lave 10x bedre indhold.
Allerførst skal du have styr på, hvordan andre gør. Hvad gør din konkurrenter eksempelvis for at komme til tops i Googles søgeresultater.
Brug derefter de værktøjer, du har lært de foregående uger - til at gøre det endnu bedre.
Metoden kan også bruge til at forbedre det, du allerede har skrevet og udgivet. Eksempelvis de tekster, der indtil nu har fungeret (for) dårligt.
“10x bedre” er en meget enkel, strategisk og effektfuld metode til at skrive og designe webtekster i topkvalitet - meget bedre end dem, der allerede ligger på nettet!
Mix et forløb, der passer din skribenthjerne
- Det foregår på to ugedage - tirsdag morgen og torsdag aften
- Du kan deltage på morgenhold, aftenhold - eller begge!
- Der er syv forskellige moduler, der varer en halv dag
- Alle moduler afvikles to gange på de syv uger - og du må gerne tage en dobbelt-whopper!
- Du kan deltage i alle de moduler du vil i løbet af de syv uger. Prisen er den samme!
- Du kan gennemgå alle moduler på 4 uger, hvis du er “fast learner”, utålmodig eller bare har travlt.
- Brug så vidt muligt 7 uger - det er smart at give dig tid til at praktisere, producere…
- Du bliver ikke kun tanket op med viden - du kan være produktiv og opnå vilde resultater
Skriv & design
Coworkning, læring, vidensdeling, debat, feedback
Kurset passer til dig, hvis:
- Du skriver webtekster til dit website for at sælge viden, erfaring og ekspertise
- Du er tekstforfatter: kurset vil give dig masser af ideer til - og muligheder for - at lægge flere ydelser på dine hylder.
- Du er webredaktør - eller vil gerne være det.
- Du er webdesigner - eller vil gerne være det: Tilbyd dine kunder, at du også kan hjælpe med tekster til deres website: Skrive dem, søgemaskineoptimere, læse korrektur eller sprogvaske.
Forløbet er et mix af metoder:
Coworking - effektiv arbejdsproces
Coworking betyder, at vi arbejder SAMTIDIGT på individuelle projekter.
Du ved, at flere arbejder samtidigt med dig - og du kan se dem på skærmen. Se at de arbejder koncentreret. Du kan ikke høre dem. Så de forstyrrer ikke. Du vil blive overrasket over, hvor effektivt det er.
Flipped læring
Meget kan du fint lære på egen hånden. Du behøver ikke have en underviser til at tanke dig op. Du kan selv. Det er vidensudveksling - med de øvrige deltagere og kursusleder - der kræver, at vi kan se hinanden og tale med hinanden.
Redaktionsmøder
Bare det at lytte til andre deltageres spørgsmål - og de svar, de får - er givende.
At være del af en flok, der har samme mål, er givende og inspirerende
Digital sprogvask
Du bliver en meget bedre skribent, hvis du med jævne mellemrum bruger digital sprogvask. Du lærer derfor et væld af teknikker til at skrive og designe, så webtekster får større effekt.
Multimodale webtekster
Efctersom forløbet handler om at skrive webtekster, er der oplagt, at alle læringsmaterialer er “tag din egen medicin.”
Alle læringsmaterialer lægges derfor online som multimodale webtektster, så du kan læse når du vil. Hvor du vil. På lille eller stor skærm… hvad der passer dig bedst.
Multimodal betyder kort fortalt, at tekst ikke bare er væg-til-væg-tekst, men eksempelvis også togglebokse, som den du har åbnet her.
Det vil være mest tekst - webtekster i forskellige udformninger - men måske også video.
24/7 support & netværk
Deltagerne kan udveksle viden, erfaringer, spørgsmål - og dele link diverse - i en lukket gruppe på Facebook.
Workshop med virtuel coworking
Workshoppen er også et energiboost – vi bruger metoden “coworking”.
Det fremmer både kreativitet, produktivitet og effektivitet.
Lær teknikkerne 10X billigere
JEt af mine moduler - Lav 10x bedre indhold - kan du købe hos flere andre. De tager ofte 10x mere end du skal betale for samme viden hos mig.
Og nej - jeg har hverken hugget eller efterlignet andres kursus. Teknikken som jeg - og mange andre - underviser i, er opfundet for 10 år siden af en SEO-ekspert. jeg læste hans ebog - som vist ikke engang kan købes mere.
Adskillige har taget teknikken til sig og underviser i den - i forskellige udgaver. Jeg har naturligvis tilføjet mit eget særlige twist … baseret på 20 års erfaring med journalistik og webdesign.
Lad mig bare indrømme, at sådan er det med flere af de teknikker, du lærer på min workshop. At jeg er inspireret af nogle at verdens bedste.
Det jeg lærer fra mig på dette kursus er derfor viden, du kan hente hos internationalt kendte eksperter i marketing, blogging og copy writing. Jeg har lært af utallige - og praktiseret teknikkerne i 5-10-20 år.
Men jeg er ikke internationelt kendt ekspert og underviser ikke på et sprog, der forstås af millioner. Prisen på mit kursus i at skrive og designe moderne webtekster er derfor langt under internationalt niveau.