Hjemmeside i lækkert design - det er ikke (mere) nok!

Tjek for tegn på fejl ...

Nogle fejl er sladrehanke. Finder du dem, er der helt sikker adskillige andre. Her er nogle få eksempler:

- Skrifttyper, der er mindre end i en klassisk roman

- Topmenuen er den primære vej rundt i indholdet

- Bunden af siderne ender blindt - ingen link til spændende indhold

- For få overskrifter, der frister til at læse

- Passivt design - besøgende bliver ført rundt. De fristes ikke til aktivt at vælge, åbne, lukke, klikke, skrive, ringe, købe

TÆL for at tjekke, om en hjemmeside er god.

Kommer der masser af besøgende.

Bliver de længe. Ser de flere end to sider?

Kommer de igen - og igen.

Får du god kontakt til dem (længe før de køber noget!). Tilmelder de sig nyhedsbrev - eller abonnerer de på blogindlæg?

Ender de med at blive kunder, følgere, medlemmer, aktivister, ambassadører eller et godt heppekor …

Dårlige tal er tegn på dårligt indhold og/eller dårligt design. At det er pænt er sjældent nok.

Aldrig har det været nemmere, hurtigere og billigere at lave en flot designet hjemmeside. Og det ødelægger desværre manges forretning.

På få minutter kan du få det design, du drømmer om: elegant, markant, minimalistisk, blomstret, farverigt… De fleste er tilfredse, når hjemmesiden bare er pæn. Men det er slet ikke nok.

Vil du have tilfredse besøgende, medlemmer, fans, følgere, kunder, kroner ud af din hjemmeside? Så skal du arbejde med konverteringsoptimering.

Altså løbende og kontinuerligt forbedre dit website med fokus på SEO, informationsarkitektur, adfærdsdesign, content design, inbound marketing, branding …

EFTERSYN - hvor kan du optimere dit website

Det betaler sig at lave eftersyn, der fokuserer på at optimere - altså spotte muligheder for at gøre det markant og målbart bedre.

Nogle gange er små skridt mere end nok til at skabe stor og målbar forbedring!

Fejl og mangler reducerer antallet af besøgende eller får dem til at forsvinde på sekunder - uden at handle, ringe, skrive …

 

På Webwomans fejlfinderkursus gik der gik flere pråse op for mig om mine websiders svagheder.

Jeg fik serveret nogle principper, så jeg selv kan rette op på dem. Med det formål at få flere besøgende, og flere, der bliver hængende lidt længere.

Lisbeth giver mange gode eksempler, som gør kurset levende og relevant, også selvom der ikke bliver snakket om lige præcis ens eget site.

Kurset gav mig blod på tanden til at få rettet på det, der ikke er optimalt, ganske enkelt fordi jeg nu har mere styr på, hvad jeg gør i forhold til at byde besøgende indenfor på mit site.

Signe Gad

Talestemmecoach

Det var virkelig en øjenåbner for mig. Jeg ser nu mit website med helt nye øjne.

Jeg har tidligere fokuseret for meget på, at det skulle være pænt design og slet ikke set nok på det funktionelle.

Lisbeth´s kursus gav mig nogle helt konkrete og overskuelige råd til, hvordan jeg nemt og hurtigt kan optimere mit website.Fx at jeg skal sørge for, at sætte flere links ind, hvordan jeg bruger farvet tekst og hvilke tekststørrelser der er mest hensigtsmæssige.

Lisbeth er god til at forklare det på en god måde, så det er nemt at gå til

Lisbeth Degn

Kropsterapeut

Gratis tip til at optimere din hjemmeside

Med jævne mellemrum tilbyder jeg gratis eftersyn af et website.

Du kan vinde en plads ved at følge min side på Facebook eller mit nyhedsbrev - og melde dig hurtigt, når jeg tilbyder en gratis plads i mit digitale laboratorium (Zoom).

AHA oplevelse! Af den gode slags! Jeg er ikke uden erfaringer mht. markedsføring eller onlinekommunikation via hjemmesider. Jeg blev glædeligt overrasket at opleve, at jeg havde så meget at lære endnu!

Tak til Lisbeth for et rigtig godt webinar! Det var på en time og der var godt, for man kan alligevel ikke kapere mere end det, når der gælder om de mange “hvordan - hvorfor - hvor” ang. ens hjemmeside.

Få temaer med gode og konkrete eksempler samt ideer om løsninger, der kan gøres forholdvis nemt og hurtigt. Alt det med et glimt i øje, med alvor og uden fordømmelse. Det kan jeg lide!

Tak for et godt webinar, jeg håber, at der kommer flere af slagsen.

Michelle Garnier

Katterådgiver

Jeg blev klogere på detaljer,  jeg kan optimere min hjemmeside med.  Lisbeth var konkret og livlig i sin måde at fremstille materialet på. Jeg fik gode tips, som jeg kan gå i gang med at implementere med det samme.
Charlotte Christiansen

Læsevejleder, Læsesmart

Kun sjældent har kritik af hjemmesiden været så sjov.

Lisbeth er god til at tale i meningsfyldte billeder

Jeg har set og lyttet til vores seance på Zoom, og jeg bemærker med det samme, at aldrig har
kritik og læring været så sjov. Vi griner simpelthen begge meget gennem hele seancen. Sådan lærer jeg godt. Ingen mennesker lærer godt, når de får skældud, så Lisbeth har valgt den rette strategi.

Jeg har drevet min hjemmeside i lige knap 20 år, og den er mit »barn«, så jeg var bange for »dommen«, hvilket jeg havde formidlet på forhånd.
Lisbeth bruger mange billeder, som gør læringen logisk. Det er da sandt, at ingen mennesker læser hele oversigtstavlen i et indkøbscenter, hvis de bare er ved at tisse i bukserne og kun leder efter toilettet. For min hjemmeside betyder det, at jeg skal være skarpere i min prioritering.

Det er også sandt, at man ikke skal slippe en 4-årig løs i en slikbutik med tilladelse til at købe for 20 kr. For min hjemmeside betyder det, at jeg flere steder har alt for mange valgmuligheder.

Lisbeth påpeger mange ting, jeg bør ændre, og en del af dem har jeg efterfølgende selv placeret i bunken ”lavthængende frugter”, som jeg fluks vil prøve, fordi der formentlig straks vil være en pænt stor nettogevinst i form af flere læsere. Jeg sælger ikke noget, og det kommer jeg aldrig til, men jeg skriver jo da for at blive læst, og fordi jeg synes, jeg har noget klogt på hjerte, som andre bør vide.

Hanne B. Stegemüller

Få konstruktive forslag til forbedring

Dit website skal tiltrække, fange og fastholde brugerne. Der findes et væld af smarte teknikker du kan bruge. Men små sten i skoen (fejl og mangler) kan få besøgende til at give op meget hurtigt.

Jeg tilbyder to forskellige eftersyn

Det ene klarer jeg solo - det andet laver jeg via Zoom med dig på sidelinjen.

Deltager du i eftersynet, har du naturligvis mulighed for at stille alle de spørgsmål, du kan komme på.

De to eftersyn kan med fordel kombineres, hvis du vil have en grundig gennemgang.

 

U

Videooptaget gennemgang

Solo - jeg sætter professionel lup på dit website. Både indhold og design. Du får bagefter link til videogennemgangen samt email med praktiske forslag til  markante forbedringer.

995 kr.

Eks. moms

Excluding 25% tax
T

Vi går i dybden sammen

Duo - du og jeg kigger sammen på, hvordan du kan få bedre, målbare resultater ud af dit website. Små justeringer er ofte nok til at gøre stor forskel.

Send mig en email, hvis du vil ringes op til en uforpligtende snak om sådan et eftersyn.

Fra 2.200 kr.

Eks. moms

Behøver dit website et eftersyn, hvis det er lavet af en professionel

Sandsynligvis ja. Mange webproducenter arbejder med pæne skabeloner og har mere forstand på teknik end på design, tekst,  kommunikation, markedsføring og salg.

Du får konkrete forslag til at optimere både tekster og design

Begge eftersyn er velegnede uanset du er gør-det-selv-typen - eller du overlader forandringer på dit website til en anden. Store forbedringer kræver ikke nødvendigvis store ændringer.

Du behøver hverken være IT-tekniker, WordPress-ekspert eller kodenørd for at få udbytte. Vi fokuserer nemlig på HVAD der er smart at gøre - men ikke på de tekniske metoder til hvordan det skal eller kan gøres.

Du kan bagefter få min hjælp til at lave forandringer - men du kan også bede en anden webproducent om at klare tingene for dig.
Jeg blev klogere, især på brugen af links.

Derudover - hele tiden at checke, hvordan det ser ud på mobilen, når jeg laver noget på computeren.

Det var meget fint at gå ind i nogle få emner. Jeg forestiller mig, at jeg gerne vil tilmelde mig korte forløb med et emne ex. SEO vil jeg meget gerne lære mere om.

Eva Broby

Psykolog, Awake in nature

Foto: Camilla Hey
Lisbeth Scharling

NU:

Webdesigner
Content designer

FØR

Journalist
Avisdesigner

Hvad ved jeg om webdesign?

Jeg er professionelt uddannet webdesigner og journalist - og har i mere end 20 år arbejdet professionelt med webkommunikation, webdesign, søgemaskineoptimering af tekster, blogging etc.

Min helt store passion har i årevis været, hvordan vi skal kombinere tekst & design for at påvirke mobile brugere med digitale vaner.

Jeg har designet titusindevis af avissider på papir - før jeg blev grebet af de digitale muligheder. Jeg uddannede mig som webdesigner (på den Grafiske Højskole i København) mens jeg var ansat på Jyllands-Posten.

Efterfølgende har jeg løbende uddannet mig i digitale tekster - ikke kun webtekster. Jeg har været på utallige offline kurser i webtekster, søgemaskineoptimering og har de seneste år lært online af verdens bedste indenfor webkommunikation.

Skriv & design til digitale læsevaner, søgevaner og købsvaner

Spot de svage punkter ved webtekster og webdesign - så du kan tiltrække flere besøgende, skabe langvarige relationer, vække interesse og få flere kunder i sidste ende

Dejligt at du vil overraskes! Tjek venligst din mail. ... Og tusinde tak for din tilmelding!