Nejtak til spam fra venner på Facebook
Med jævne mellemrum får jeg venneanmodninger på Facebook fra folk, der tydeligvis bruger deres profil til at markedsføre egen business. Dem vil jeg ikke være ven med. Du skal vide, at det langt er lig med, at jeg ikke er interesseret i dig! Vi kan connecte andre...
To simple teknikker til at sikre læsevenlig skrift på et website
Alt for mange websites er designet med alt for lille tekst. Skrift på skærm bør aldrig være mindre end skriftstørrelsen i en klassisk roman af papir!
Husker du at opdatere WordPress, pagebuilder og plugins – eller lader du stå til og håber, at det IKKE bryder sammen?
Mange hjemmesider crasher eller bliver hacket, fordi de ikke bliver passet. Man skal løbende opdatere – og tage backup først.
Lav et Facebook cover, der også er mobilvenligt
Alt for mange opslag, flyers, ebøger m.m. for små og ulæselige på en smartphone. Og dermed ulæselige for 60-80% af modtagerne. Det er ret enkelt at gøre det mobilvenligt.
Laver du A4 design, der ikke er mobilvenligt
Det her ser jeg desværre dagligt: A4 design, der langt fra er brugbart på en smartphone. Og alligevel er der masser af slagsen: Ikke-mobilvenlige websider, nyhedsbreve, ebøger, opslag på sociale medier, illustrationer til blogindlæg og artikler... Ofte er de lavet som...
Praktisk guide: byg one page website på en dag
Præsenter din business, din viden og ekspertise, online på få timer. Kom i gang med at tiltrække besøgende, samle leads og få kunder? Start med et single page website.
Sådan skriver du webtekster i topkvalitet og laver webdesign 10x bedre
Her får du tricket til at gøre dine webtekster og dit webdesign 10x bedre.
Røde orm på skærmen viser, om dine webtekster er læsevenlige
Alt for mange digitale tekster er hverken brugervenlige, læsevenligt eller mobilvenlige. Her kan du nemt se hvorfor.
Du kan ikke nøjes med webhotellets backup
Er du en af de mange, der stoler på, at dit webhotel har en brugbar backup, hvis dit website eksempelvis bliver hacket. Så skal du læse her.
Billederne på dit website krymper….
Billeder på nettet bliver mindre og mindre. På bare 10 år er de skrumpet ind til næsten halv størrelse. Sådan ser det i hvert fald ud, Faktisk er det skærmene, der er blevet bedre. De har fået flere pixels. Det billede, der i 2013 kunne dække en webside fra kant til...
KISS! Gør det enkelt i stedet for at gå amok i skrifttyper på dit website
Skriftyper til dit website - gør det enkelt! Undgå lange grå tæpper af væg-til-væg-tekster online. Bryd massive tekstmængder med passende mellemrum. Sørg for variation - men ikke for meget. Og gør det nemt at scanne dine webtekster. Mange ved godt, at det er skidt med...
Foreninger bør droppe PDF til referater
Utallige foreninger gør det alt for bøvlet for medlemmer at læse referater og mødeindkaldelser - fordi de leverer dem som PDF i A4 format. PDF er smart, når en tryksag skal sendes til et trykkeri. PDF i A4 var smarte for år siden - dengang vi alle brugte en printer...
Er din hjemmeside en øde ø – usynlig på Google
Sørg for link til dit website – hvis du ikke vil være usynlig på Google.
Lav en instagram linktree landingpage – på din egen hjemmeside
Flere af mine Wordpress-DIVI-kunder har lavet en “linktree landingpage” hos linktr.ee -som de linker til fra Instagram og andre SoMe-profiler. Det er rigtig smart - og rigtig dumt - på samme tid. Her får du forklaret hvorfor. Og tip til en langt bedre løsning. Lad mig...
Skriv og design bedre webtekster til de udfordrede
“Man kan ikke gøre alle tilfredse!” Det argument hører jeg hyppigt, når jeg taler om at skrive og designe til særligt udvalgte målgrupper. For eksempel dem, der kæmper med koncentrationsbesvær, opmærksomhedsproblemer, hyperaktivitet, overtænkning,...
Billeder på web.. du ved ikke, hvad du ikke ved. Endnu.
99 ud af 100 laver alvorlige fejl på deres website, fordi de ikke ved nok om billeder til web. Nogle af de alvorligste fejl er usynlige for websitets ejer. Billeder på et website er en af de hyppigste årsager til problemer. Meget ofte er det endda alvorlige problemer...
Du skal bruge mange billeder i 16:9 format på dit website
Billeder har "tre størrelser", der er vigtige at kende: Bredde og højde (angives i pixel) Formatet - forholdet mellem bredde og højde (angives eksempelvis som 1:1 eller 16:9) Vægten (angives i mb eller kb) Der er adskillige fordele ved altid at bruge billeder i 16:9...
Sådan laver du nemt og hurtigt en lækker farvepalet til web, møbler, vægge, tøj….
Her får du metode og værktøjer til at finde en lækker farvepalet. Du kan bruge metoden og værktøjerne uanset du vil vælge farver til et website, til dit hjem, tøjet i din garderobe, blomster i din have.... Start med at finde den grundfarve du vil bruge. Det kan være...
Byg website trinvist og begynd småt – få besøg længe før alle sider er klar
Gør det effektivt, resultatskabende og kreativt at bygge website. Brug moderne byggemetoder. Saml leads og få kunder længe før dit website er færdigt.
Simple fejl på et website kan få katastrofal effekt
Forestil dig en butik, der hver dag får 1000 potentielle kunder indenfor dørene. Normalt er der kun 10-15% af dem, der går igen uden at købe noget, Men pludselig eksploderer antallet af kunder, der kommer ind, kigger sig omkring og går uden at bruge en krone. På et...
Drop myten om 72 dpi til webbilleder
Tror du også, at billeder til web skal gemmes i 72 dpi. Tror du, at billederne vejer mindre, hvis de reduceres fra 300 til 72 dpi?
Hvad er et workinar? Er det webinar eller workshop?
Hold workinar, hvis du vil inspirere og engagere i stedet for at levere oplæg til passive modtagere.
Høje billeder eller brede billeder på dit website?
Høje billeder er svære at bruge i webdesign. Se her hvorfor.
Er du medlem af en Facebook gruppe, der er privat – eller offentlig og irriterende
Offentlig eller privat? Åben eller lukket? Skriver du kommentarer i en Facebook gruppe, hvis administrator har valgt forkert indstilling, kan det have flere uheldige konsekvenser - for dig selv, dine pårørende og dine venner. Har du lagt mærke til, at der kommer vildt...
Får du ikke skrevet (nok) nyhedsbreve? Der findes en smart genvej!
Du mister masser af penge, kunder, opmærksomhed og goodwill, hvis du ikke jævnligt inspirerer din målgruppe. Email er den mest effektive metode. Og det behøver ikke være (tidkrævende) nyhedsbreve. Jeg hører fra adskillige soloselvstændige, at de gerne vil skrive...