Kundetyper, målgrupper, segmenter og personaer
Uanset du skriver eller designer, skal du tænke på den, der skal læse din tekst og bruge dit website. Her får du inspiration til at bliv klog på dine læsere, følgere, kunder…
Skriftstørrelser til et website – guide til ideelle størrelser
Når du vælger skrifttyper og skriftstørrelser til dit website, skal du ikke nøjes med at kigge på, hvad DU synes er pænt (På DIN skærm). Der er enkle metoder til at regne ud, hvad der...
Hvilke følelsesmæssige behov har dine kunder?
At kende og tilpasse dig dine kunders følelsesmæssige behov er en vigtig nøgle til at skabe succes med det du tilbyder.
...Vælg smart: webside, PDF, blogindlæg, ebog, .doc eller email
Vil du producere digitale tekster, skal du træffe nogle afgørende valg før du skriver, designer og publicerer:
- Vil læseren inspireres, uddannes, informeres eller underholdes? (læs om nyttelæsning vs. æstetisk læsning)
- Vil din modtager...
Design ikke website og content efter kort over kundetyper
Det virker nemt og ligetil at slå sin målgruppe op i et skema over kundetyper eller persontyper og der finde løsninger på, hvilke farver du skal bruge. Hvilke ord. Hvilke følelsesmæssige triggere. Men pas på...
...Hold workshop om empatisk webdesign til din målgruppe – før du designer og bygger website
Drop den klassiske metode til at bygge hjemmeside. Brug empatisk webdesign og kombiner med en moderne og mere brugerfokuseret arbejdsproces. Dit website kommer ikke kun hurtigere i luften. Det bliver også billigere og bedre til...
Få flere læsere: Skriv og design til tre forskellige interesseniveauer
Du kan gøre dine tekster mere interessante for potentielle læsere, hvis du indretter dig efter de tre interesseniveauer og de tre læsemønstre
...Efferent versus æstetisk læsning. Hvilken type læsere skriver du til?
Moderne læsere er utålmodige. Mange tekster skal i dag skrives helt anderledes end papirtekster og gammeldags webtekster. Vi læser i masser af micromoments på smartphone og det har givet os nye læsevaner.
...Vær dig selv – i stedet for at fokusere på dine kunder
Kender du #Rebellerne. Dem, der sjældent lider af hensynsfuldhedsbetændelse, men er impulsive og direkte. Skarpe iagttagere. Lynhurtige til at omsætte inspiration til handling og klar kommunikation. De kan nemt tiltrække kunder.
...