… jeg har lige frameldt mig hendes nyhedsbrev, fordi jeg får for lidt ud af dem og de er alt for sælgende

Sådan har en af mine kursister lige skrevet i holdets fælles gruppe på Facebook. Hendes reaktion er ikke ualmindelig. Rigtig mange melder fra nyhedsbreve af de årsager hun nævner.

Heldigvis!

Hvis sådanne meldinger får dig til at frygte, at du generer modtagerne af dit nyhedsbrev, skal du passe på. Det er nemlig ikke den slags reaktioner du skal bruge til at justere din markedsføring og dine nyhedsbreve. Glem dem!

Nogle af dine modtagere SKAL tænke og reagere sådan!
Det er et tegn på, at du er på rette vej.
Du er ved at sortere dem fra, du alligevel ikke kan hjælpe med noget.

Du skal slet ikke tænke: “oops - jeg må hellere passe på ikke at blive for sælgende”.

Skriv til dem, der synes, du er fantastisk

Overvej hellere, hvordan du får fat i dem, der synes, de får masser ud af dine nyhedsbreve. Du skal skrive til dem, der synes, at det du sælger er interessant.

Dem, der synes du er for meget, for lidt eller for sælgende er ikke dem, du har gavn af.
De har heller ikke meget gavn af dig.
Det er kun en fordel for jere begge, at de melder fra.

Har du tilmeldt dig konkurrenters nyhedsbrev bare for at blive irriteret over deres stil hver gang du får nyhedsbrev fra dem, så meld fra! Ellers risikerer du at drage forkerte konklusioner om, hvordan et nyhedsbrev skal skrues sammen.

Selv din mest irriterende konkurrent kan være betydeligt bedre end dig til at skrive nyhedsbreve. Rammer de potentielle kunders interesser og behov er det helt ligegyldigt, at du synes hendes nyhedsbreve er for tynde,  for sælgende. Du er ikke hendes målgruppe.

Vil du inspireres af andres nyhesbreve, så tilmeld dig nogen, der faktisk interesserer dig. Dem, der kan opmuntre dig og får dig til at læse at lyst. Meld fra alle dem, der ikke appellerer til dig.

Du skal være så kantet, at du støder nogen fra dig

Producer dit nyhedsbrev, så nogen synes, du er alt for meget, for lidt, forkert - for sælgende. De typer skal du filtrere fra, så du står tilbage med dem, der synes du er relevant, inspirerende, opmuntrende… og tilbyder noget, hvis værdi overgår din pris.

Hvis du ikke vover at støde dem fra dig, der ikke matcher dig, bliver du omgivet af mennesker, der ikke på nogen måde gør godt for dig og din business.