Er du specialist eller ekspert på et felt? Har du viden og erfaring, der kan løse problemer for folk - gerne her og nu uden ventetid. Så er der basis for en udgive en ebog og tjene gode penge på den. Også selvom ebogen er gratis.

Ebøger kan have stor betydning for dit brand - for hvordan du bliver opfattet.
Enhver, der har skrevet et par bøger om et emne, vil i manges øjne uden videre blive opfattet som ekspert på området. Det øger kort og godt de flestes respekt og tillid at se, at du har fordybet dig i et specifikt emne. De behøver ikke nødvendigvis læse dine bøger eller ebøger for at stole på, at du er godt inde i emnet.

Jeg taler om ebøger, der er i høj kurs, fordi de er:

  • nicheprodukter
  • problemknusere
  • skrevet af engagerede specialister
  • tilgængelige her og nu
  • investeringen værd
  • nemme at bruge

Jeg taler om ebøger, der ofte sælges i langt mindre oplag end traditionelle bøger, men som dækker et stort behov hos de potentielle købere, der har brug for bogen til at løse en udfordring eller et problem. Kan du ligefrem tilbyde information eller løsninger, der ikke er umiddelbart tilgængelige andre steder, er der store chancer for at få succes med din eBog.

Du skal blot huske, at det ikke er nok at skrive den. Uanset hvor god den er, skal du også markedsføre den.

Hvorfor skrive en ebog

Formålet med at skrive, udgive og sælge en eBog (eller flere) behøver ikke nødvendigvis være at tjene penge. Nogle eBøger kan der tjenes penge på. Andre kan du med fordel forære væk.  Formålet med at skrive en eBog kan nemlig også “bare” være at markedsføre dig selv - din viden.

ebog som markedsføring

Underviser du, kan du måske udbrede kendskabet til dig selv og din kunnen ved at udgive en gratis eBog med nogle af dine væsentlige guldkorn. Slet og ret for at dokumentere hvem du er, hvad du ved, hvad du kan.

Discover more from WEBwoman

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading