Læsetid: 1 minute

Prøv at bruge et billede af en smækkerlækker fotomodel, som er langt yngre og smartere end dig, til en datingprofil. Og se så, hvordan folk reagerer, når de møder DIG….

Uanset hvem og hvordan du er, kan du sagtens vække andres interesse ved at være dig selv!

Professionelle signaler kan være misvisende

Du kan få præcis de samme reaktioner, hvis du lader professionelle klare alt vedrørende din online markedsføring. Du risikerer, at folk føler sig taget ved næsen, hvis det (professionelle) indtryk de får i første omgang dårligt matcher den person, de møder i virkeligheden.

Tonen og stilen på dit website og din komunikation i det hele taget skal gerne matche den, du ER. Er dine email ofte fyldt med stavefejl og skrevet med din personlige tone, er det dumt, hvis dit website sender signaler om noget helt andet.

Kører du rundt i en bulet Suzuki fra 1994, skal dit website ikke signalere Ferrari.

Skru op for din unikke personlighed

Der er som regel store fordele ved at skrue op for de unikke sider af din personlighed og genopdage din naturlige kommunikationsstil. Så kan du nemlig markedsføre dig, så du bliver enestående blandt konkurrenter og står knivskarpt professionelt for potentielle kunder?

Personlig markedsføring - hvis du har fokus på din personlighed og din naturlige kommunikationsstil - får dig til at lyse stærkt online: du bliver set. Du kan tiltrække besøgende. Fascinere. Skille dig ud fra konkurrenter. Skabe tillid. Inspirere. Overbevise. Gør det tydeligt, hvordan netop du kan hjælpe dine kunder med at finde rigtige løsninger på deres udfordringer.

Vis hvem du er - i stedet for at gå i andres fodspor, bruge andres metoder og efterstræbe andres stil.