Læsetid: 1 minute

Hvor mange SEO-brikker har du at flytte med? Med jævne mellemrum støder jeg på kunder, der gerne lige vil have deres hjemmeside søgemaskineoptimeret. Mange håber, at SEO klares ved at sætte et flueben, skrue på et par tekniske knapper og skrive nogle velvalgte søgeord. Gid det var så nemt. Og så hurtigt.

Der er vitterlig mange knapper, man KAn trykke på. Og mange brikker man KAN flytte med. Det betyder ikke, at man skal kunne rode med det hele og/eller være lige god til det hele.

Men du skal vide, at søgemaskineoptimering for det første er en kompleks opgave - og for det andet en never-ending story. Ikke en teknik, der lige fikses til perfektion med et par smarte tricks.

Denne infografik fra searchengineland.com kan give dig en visuel fornemmelse af, hvor mange knapper der er at trykke på, når man vil søgemaskineoptimere. Nogle af dem er tidkrævende.

Læg især mærke til knapperne med et +3 og +2 i hjørnet. Det er de vigtigste for de fleste. For dig, der primært arbejder med søgemaskineoptimering af indhold, betyder det, at du især skal fokusere på:

  • Kvalitetsindhold
  • Gode titles
  • Research (kend dine kunder)
  • Masser af gode link
  • Gode descriptions

Klik på billedet for at se det i stort format med tilhørende forklaringer

”Search

The Periodic Table Of SEO Success Factors, used with permission