Type 5 power: Ekspertise
Du har et særligt talent for at uddanne og formidle viden. Måske er du ligefrem forsker og formidler. Måske højtuddannet i et fag og har samtidig en journalistisk åre - og evner for at formidle dit fag og din ekspertise.
Du går mere end normalt op i et emne eller to.
Du er ikke den flyvske typer, der konstant får nye ideer - du går mere i dybden og har fokus. Derfor er du sandsynligvis også en vidende specialist. Måske ligefrem ekspert.
Sådan kan du bruge din kommunikationspower i din markedsføring
Skru op for ekspertisen og niveauet. Kommuniker i et sprog der demonstrerer, at du har viden på højt niveau. Marker, at du er specialist. Naturligvis skal du stadig tale i et sprog, dine kunder forstår.
Tips til specialistens markedsføring
- Vis din ekspertise i detaljer
- Del ud af din viden
- Vær aktiv i grupper, der deler interesse
Website til type 5 - specialisten
Dit website skal naturligvis udstråle, at du har viden og ekspertise.
Det er også vigtigt, at det designes, så dine kunder instinktivt forstår, at du magter at formidle din ekspertise, så DE forstår dig.
Du skal med andre ord vide, om din målgruppe videnmæssigt er på dit niveau eller under. Kommunikerer du til vidende fagfolk eller til en kundegruppe, der stort set intet ved om dit emne?