Læsetid: 2 minutter

content_marketing_matrix

Vil du have succes med inbound marketing - altså tiltrække potentielle kunder online - bør du have et moderne website med godt og relevant indhold. Men hvad ER godt indhold? Ja det er faktisk langt nemmere at måle og vurdere end de fleste tror. Bare brug denne content matrix, så har du nøglen til at gøre det bedre end godt

Den korte version: Dit indhold er godt, hvis det kan engagere, informere, inspirere og styrke.
Godt indhold skal ikke handle om DIG, men om din målgruppe.
Indholdet skal have fokus på målgruppens interesser, problemer, udfordringer.

Skru op på alle fire knapper

Om dit indhold er både godt og relevant er ikke (kun) et spørgsmål om grammatik, stavefejl, kommaer og sprog! Dit indhold skal være relevant for dine besøgende. Det skal engagere, informere, inspirere og forandre.

Vil du producere indhold til online content marketing, kan du med fordel bruge ovenstående matrix til at teste og udvikle dit digitale indhold.

Producerer du indhold, der kun har fokus på én af de fire elementer, bliver det sandsynligvis ignoreret. Effekten vil være begrænset.
Rammer du to elementer, begynder du at få opmærksomhed.
Opfylder du tre af de fire krav, vil dit indhold være effektivt nok til at flytte en potentiel kunde fra passiv og uengageret til at være aktivt engageret og måske handle med dig.
Skal det være effektivt, sætte spor og skabe effekt? Vil du bygge brand og skabe loyalitet? Så skal du producere indhold med fuld blus på alle fire cylindre.

Prøv at bruge matrix’en til at gennemgå det indhold, du producerer. Jeg er ret sikker på, at du vil opdage, at dit mest populære og effektfulde indhold er det, der lever op til 3-4 af kravene.

Du kan også med fordel lade dig inspirere af de journalistiske kriterier for en god historie.

Rigtige mænd engagerer, informerer, inspirerer, forandrer

Prøv at bruge matrix’en på den serie, der tog titusinder af seere med storm - det gjorde den, fordi den ramte os på alle fire områder. Coach Jacob Søndergaard styrede de fem deltagere gennem et koncept, så vi som minimum fik rørt lattermusklerne. Over 1.000.000 seere var med hver eneste gang de rigtige mænd var på skærmen.

  • Vores følelser blev påvirket. Vi engagerede os i deltagerne.
  • Vi blev informeret om det gode, sunde, aktive liv.
  • Utallige blev inspirerede til selv at gøre noget for sundheden.
  • Og vi blev hver eneste gang styrket i troen på, at det nytter.