Læsetid: 2 minutter

I dag forsøgte jeg at forklare de væsentligste SEO-principper over telefonen for en journalist, der producerer brand journalism for sine kunder. Han deltog for 3-4 år siden på et af mine kurser om søgemaskineoptimering. Og han var - som utallige andre - overbevist om, at det han lærte dengang stadig er gældende viden

Han tager desværre så grueligt galt, at han slet ikke er synlig i Googles søgeresultater på flere af de emner, han med lethed kunne være synlig på.

Han mangler grundlæggende og opdateret viden om at søgemaskineoptimere sine tekster. Og det er han desværre langt fra alene om.

Jeg møder masser af kunder, også professionelle kommunikatører, der gør mere skade end gavn med hensyn til at blive fundet i Google. Fordi de læner sig op af old-school SEO-viden. Eller fordi de i værste fald slet ikke har sat sig ind i emnet.

Sørg for at holde dig opdateret på området - uanset du producerer online indhold til andre eller til dig selv. Det kan dine tekster nemlig vinde rigtig mange læsere på.

Arbejder du med content marketing, brand journalism eller andre former for tekster online, der skal være nemme at finde i søgemaskinerne, er det særligt vigtigt, at du sætter dig ind i metoderne. Medmindre du er så god en tekstforfatter, at du kan tiltrække masser af læsere uden SEO

I dag faldt jeg over denne rigtig god info-grafik, der kan føre din SEO-viden up-to-2014.

Infografik produceret af ContentVerve.com

SEO-copywriting-How-to-write-content-that-ranks-20141