Lav en micro content kampagne. Producer små stykker indhold og brug dem på forskellige måder. Du kan gøre et stort indtryk på potentielle kunder med små tekstbidder. Og endnu bedre: du kan producere dem på få minutter
Mange af dine potentielle kunder vil ligefrem elske dig for det. Vi er nemlig utålmodige, når vi er online for at blive klogere og/eller underholdt. Det må gerne gå hurtigt.
- Skip de bløde indledninger.
- Kom straks til sagen.
Micro content er små bidder information med store fordele. Det er lynhurtigt at producere og publicere. Micro content skal opfylde nogle helt bestemte krav:
- Kort - ingen overflødige ord eller informationer. Drop detaljerne.
- Præcist - kom til sagen og kommuniker skarpt og kontant.
- Interessant - fortæl noget modtager ikke allerede ved
- Brugbart - fortæl noget, der kan forvandle modtagers verden
- Relevant - tag udgangspunkt i modtagers behov. Ikke dine egne.
Der findes mange forskellige former for micro content:
- Opslag på Twitter er micro content
- Opslag på Facebook, LinkedIn er ofte (men ikke altid) micro content
- Små bidder tekst på forsiden af magasiner og ugeblade er micro content
- Rubrik (overskrift) og indledning til en avisartikel er micro content
- Rubrikker og mellemrubrikker i artikel/blogindlæg er micro content
- Skarpe blogindlæg kan være micro content
Derfor skal du være god til micro content
Specielt når vi er online, er vores opmærksomhed stærkt begrænset. Ofte bruger vi kun få sekunder på en bid information.
Præsenterer du information, der kan overskues på få sekunder, er der stor sandsynlighed for, at du fanger besøgendes interesse og gør indtryk.
Praktiske tip til at lave micro content
- Brug din smartphone til at få en fornemmelse af, hvornår et tekstafsnit er for langt. Et tekstafsnit skal helst ikke fylde mere end et skærmbillede på en smartphone.
- Brug servietter til at skrive micro content. Lav budskaber, der kan stå på en serviet eller en postit-lap.
- Køb små lommebøger og skriv mikroskopiske, brugbare, interesssante og kontante budskaber - ikke mere end et budskab pr. side.
Hver gang du skriver et blogindlæg, så øv dig i at skrive en superkort præsentation med essens af budskabet i blogindlægget. Brug de skarpe præsentationer på sociale medier og i nyhedsbreve.
Får du mit nyhedsbrev, får du masser af tips til markedsføring, der ikke nødvendigvis er svært og tidkrævende.