Hvornår er du mest unik?
Hvordan fascinerer du andre?
Hvornår vækker du interesse?
Hvordan skaber du tillid?
Hvad gør dig mest tiltrækkende?
Prøv testen herunder. Find din naturlige kommunikationsstil og de mest unikke sider af din personlighed
Sådan tester du din kommunikationsstil
VÆLG: Hvad passer bedst på dig - A, T eller P
A | OPSØGENDE
Du er opsøgende og har nemt ved at bruge sociale medier og kommmunikere med andre.
Du vil have indflydelse på det, du arbejder med, lader dig ikke dirigere og er ikke bange for at skubbe ting i gang og blande dig. Du kan helt naturligt og bekymringsfrit tiltrække opmærksomhed.
Du vil ikke have svært ved at markedsføre dig online og skabe et personligt brand.
Du er klar til at arbejde hårdt for at nå dine mål. Du bliver gerne ved til du får succes, når du først har sat dig et mål. Din indsats afhænger dog af, om du synes det er sjovt - ellers kaster du dig over noget andet.
T | TILPASSENDE
Du kan være overdrevent optaget af, hvad andre mener om dig og bremses ofte af bekymring for, om du gør det rigtige, om andre kan lide dig. Du tilpasser dig så vidt muligt andre. Det kan give udfordringer med at markedsføre dig.
Du vil forsøge at regne tingene ud frem for at prøve dem af. Og glemmer til tider dine egne personlige behov.
Du har det bedst, når du er mellem folk du kender og føler dig tryg ved.
Selvom du har dine meninger om rigtigt og forkert kaster du dig ikke uden videre ud i uenighed og heftige debatter.
P | PASSIV
Du har viden og kompetencer, men er ikke nødvendigvis god til vise det.
Du fordyber dig gerne i emner og overvejer grundigt, før du kommunikerer.
Det er ikke dig konstant at markedsføre dig, tiltrække opmærksomhed og være i dialog med flere end højst nødvendigt.
Skal du arbejde med online marketing, foretrækker du metoder, der ikke er anmasende. Det selvpromoverende er ikke dig.
Når du kommunikerer gør du det uden at råbe for at få opmærksomhed. Og du er helst fri for konstant at have direkte kontakt med masser af mennesker.
Hvad passer bedst: K, E eller H
K | Mærke - KROP
Du kan mærke, om noget er rigtigt eller ej.
Du foretrækker ro, harmoni og orden i sagerne, men er parat til at kæmpe for dine fundamentale behov. Du er ikke konfliktsky, men tager kampe, du synes er nødvendige.
Du kommunikerer ærligt, uden tøven. Du er selvbestemmende og har brug for at føle, at situationen er under kontrol. Du får hvad du ønsker ved at bruge viljestyrke og objektive argumenter.
Du har en veludviklet retfærdighedssans og er ikke bange for aktivt at reagere på urimeligheder.
Du kan blive voldsomt vred. Det sker ikke nødvendigvis tit og du vælger selv, om du reagerer på vreden eller undertrykker den.
E | Føle - HJERTE
Du kan føle, om noget er rigtigt for dig og har masser af intuition.
Når det handler om personling branding og markedsføring, er du blandt dem, der er i størst risiko for at holde dig tilbage af skræk for at være “for meget”.
Du kommunikerer på en autentisk og ærlig måde. Især i trygge rammer.
Du går op i, hvordan andre har det og har en stor indlevelsesevne. Du kommer derfor nemt til at tvivle på, om du er venlig nok, omsorgsfuld nok. God nok.
Du føler dig ofte anderledes - måske ligefrem excentrisk. Du gør meget ud af dit forhold til andre mennesker. Derfor kan du også ofte føle dig overvældet af nærkontakt og følelser.
H | Tænke - HJERNE
Du er den mentale, tænkende type med en ekstraordinær evne til at observere, få ideer og se nye muligheder.
Du er god til at vurdere og analysere situationer og mennesker. Uden at lade dig distrahere af subjektive følelser.
Du er samtidig en nysgerrig samler af viden. Altså veluddannet på en eller flere områder. Det behøver ikke nødvendigvis været en etableret uddannelse, men kan også være, at du “bare” har samlet masser af viden om udvalgte emner.
Måske er du ligefrem ekspert på nogle områder.