Du er irriterende langsom i optrækket, hvis du sender mig nyhedsbrev en gang om måneden og forventer, at det er nok til at inspirere mig, oplyse mig og skabe tillid. Måske tør du ikke sende flere, fordi du er bange for at spamme mig? I givet fald er du en af de ubegribeligt mange, der har misforstået, hvad spam er
Lad os, ved fælles hjælp, udrydde den udbredte og nærmest fobiske frygt for at spamme. Skrækken for at spamme med nyhedsbreve og opslag er alt for udbredt blandt soloselvstændige. Sikkert hos større virksomheder også.
Spam har intet med antal at gøre.
Så stop med at bilde dig selv og andre ind, at nogen spammer, bare fordi de er produktive. Render du rundt med den misforståelse, er du højst sandsynligt så lidt aktiv online, at det koster dig masser af gode kunder.
SPAM er uanmodede elektroniske henvendelser. PUNKTUM.
Det er SPAM, hvis du sender bare én kommerciel eller markedsførende mail til nogen, der ikke har givet dig tilladelse til at gøre det. En er nok. Det er nemlig den manglende tillladelse, der er problemet. Ikke antallet.
Nyhedsbreve og email-marketing kaldes på engelsk “permission marketing”
Tilladelsen er det afgørende nøgleord.
Har du permission til at sende, er det ikke spam. Ikke engang hvis du sender en gang om dagen.
5-6 gange om dagen kan være ok
Har du permission, kan du sende en mail om dagen.
Du kan poste opslag 5-6 gange om dagen på din FB-siden - uden at det er SPAM. Faktisk er det slet ikke muligt at spamme på din FB-side.
Det er ikke spam at sende nyhedsbreve en gang om dagen.
Det er spild af tid at sende nyhedsbreve en gang om måneden - hvis du vil have kunder ud af det.
Har du tilladelse til at sende nyhedsbreve, vil ikke engang 7 nyhedsbrev om ugen være spam.
Nyhedsbreve en gang om dagen - syv dage om ugen
Det afgørende er ikke, hvor ofte du sender, men hvor godt det er, det du sender.
Jeg får i øjeblikket en mail om dagen fra Morten Spindler og det er ganske inspirerende!
Jeg sender en mail om dagen til alle dem, der har tilmeldt sig mit online kursus “Få din Ferrari ud af garagen“.
Indtil nu er det under 1% af de tilmeldte, der har frameldt sig igen.
Hjælp potentielle kunder - mere end en gang om måneden
Bilder du dig ind, at du ikke kan sende nyhedsbrev mere end en gang om måneden, fordi flere end dét vil blive opfattet som spam, så er du faktisk røvirriterende for dem, der tilmelder sig for at blive inspireret og få en fornemmelse af, hvad du byder på. Skal de virkelig vente i ugevis eller månedsvis på, at du gider inspirere, oplyse og informere om din ydelse?
Sender du ligegyldige ting, er det for meget at sende en gang om måneden.
Sender du interessante mails, er du velkommen til at sende en gang om dagen - hvis jeg har givet dig permission til marketing.