Læsetid: 2 minutter

Du kan lave salgssider for at sælge fup til folk, der er nemme at snyde. Du kan også lade være og i stedet lave salgssider, der gør det nemt for potentielle kunder at vurdere, om du og din helt igennem fornuftige ydelse passer til deres behov.

Salgssider er altså ikke i sig selv et forsøg på at snyde eller manipulere!

Men salgssider er lige så uundværlige på et website som en velfungerende kasse i supermarkedet. Vil vi købe, er det drønirriterende, hvis vi både skal lede efter varen, lede efter de informationer vi har brug for og lede efter kassen, så vi kan betale. Gode salgssider bliver lavet for at hjælpe potentielle kunder med at træffe det rigtige valg. Ikke for at snyde nogen til at købe noget, de ikke har brug for.

Naturligvis kan du sælge uden at manipulere nogen til noget som helst. Og salgssider skal ikke hverken lokke eller snyde nogen. De skal gøre det nemt for potentielle købere at finde dig og dine varer eller ydelser. Nemt at gennemskue, hvad du sælger - om du og din ydelse er det rigtige. Og gøre det nemt at bestille varen, når beslutningen er truffet.

Har du nogensinde prøvet at Google og lede på anden vis efter en helt bestemt vare?

Gør det nemt at finde varen

Leder du eksempelvis efter et bestemt og populært stykke legetøj, er du helst fri for at bruge timer på noget, der ikke behøver tage mere end få minutter. Sælger skal derfor søgemaskineoptimere og indrette sit website optimalt - altså bare gøre det nemt at handle.

I sådanne situationer er der brug for en salgsside, der er nem at finde (blandt andet via Google) og nem at overskue.

Gør det nemt at vælge mellem flere varer

Måske har du også prøvet at ville købe en bestemt og meget dyr vare. Eksempelvis en bil. Du ved, at du skal have en ny bil, men du er endt med at være usikker på tre forskellige modeller fra tre forskellige forhandlere.

Så leder du efter informationer, der gør det nemt at tage den endelige beslutning. De informationer, der giver dig tryghed (hvilken er den rigtige til mig og mine behov) samt en god fornemmelse i maven (YES - nu har jeg fundet den rigtige, så jeg ikke fortryder).

Giv dine kunder den viden, de leder efter

Nogle gange har vi brug for rationelle argumenter - selv om de ofte er en undskyldning for de mere følelsesladede. Hjælp dine kunder med at give dem de argumenter.

Bilen er måske stor og sluger benzin, men den er lækker. Så er det rart med rationelle og praktiske “undskyldninger” - så jeg endda kan købe med god samvittighed. Især når varen koster mange penge.

Det er ikke mindst derfor du skal lave salgssider til hver eneste af dine ydelser. For at gøre det nemt for dine kunder. For at hjælpe dine kunder med at vælge rigtigt og have det godt med beslutningen.

  • Salgssider skal gøre det nemt at finde din ydelser
  • Salgssider skal gøre det nemt for de usikre at vælge den rigtige vare
  • Salgssider skal gøre det nemt for beslutsomme købere at handle med dig
  • Salgssider skal sikre, at det er de rigtige kunder, du får ind i butikken